Inleiding

Bij De Bink Opmeer staat het beschermen van persoonsgegevens centraal en is het een onderdeel van onze dagelijkse werkzaamheden. Met ons privacy beleid willen wij u inzicht geven in hoe wij omgaan met persoonsgegevens. Wij voldoen aan de wet- en regelgeving, waaronder de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Wij zijn ISO 27001 gecertificeerd en worden hiervoor ieder jaar ge-audit.

De Bink Opmeer
Rooseveltstraat 3
2321 BK Leiden
KVK nr. 28105793
E-mail: info@debinkopmeer.nl
Telefoonnummer: 088-2040801
Website: www.debinkopmeer.nl

Welke persoonsgegevens verzamelen wij?

Wij kunnen de volgende persoonsgegevens van jou verwerken wanneer je gebruik maakt van onze website of diensten:
  • Naam en contactgegevens: Voor- en achternaam, e-mailadres
  • Gegevens over jouw activiteiten op onze website: wij bewaren geen gegevens met betrekking tot IP-adres, browsergegevens, locatiegegevens.
    1. De kortlopende persoonsgegevens. Dit zijn de gegevens die wij dagelijks krijgen aangeleverd voor het verzenden van mailingen en postzaken.
    2. De langlopende persoonsgegevens. Dit zijn de gegevens van klanten, prospects, leveranciers en medewerkers die wij in onze databases hebben opgeslagen.

Wij doen er alles aan om de privacy van iedereen te waarborgen en gaan daarom zeer zorgvuldig om met persoonsgegevens. Dit brengt met zich mee dat wij in ieder geval:

Kortlopende persoonsgegevens

  • sollicitatiegegevens bewaren en uiterlijk 4 weken na het einde van de sollicitatieprocedure verwijderen. Wel kunt u toestemming geven om uw gegevens langer te bewaren (max. 1 jaar). Bijvoorbeeld omdat er mogelijk op een later tijdstip een passende functie voor u beschikbaar komt.
  • adressenbestanden verwerken in overeenstemming met het doel waarvoor deze zijn verstrekt. In bijna alle gevallen is dat het verzenden van een mailing of post voor een opdracht;
  • adressenbestanden (veelal bestaande uit naam, adres en woonplaats) per opdracht verwerken;
  • ons bewust zijn van de risico’s die het verwerken van deze adresgegevens met zich meebrengt, waarvoor wij strakke gecontroleerde procedures hebben;
  • adressenbestanden alleen bij ons laten aanleveren via een speciaal beveiligde https-verbinding, die ervoor zorgt dat deze gegevens encrypted bij ons binnenkomen;
  • met onze klanten voor wie wij met regelmaat adressenbestanden verwerken een “Verwerkersovereenkomst” afsluiten;
  • adressenbestanden na twee maanden verwijderen, tenzij er andere afspraken zijn gemaakt. Na drie maanden zijn deze adressenbestanden tevens automatisch uit ons back-upsysteem vernietigd/verwijderd;
  • adressenbestanden beschermen door het nemen van technische en/of organisatorische maatregelen. Hierdoor kunnen wij garanderen dat wij er alles aan hebben gedaan om te voorkomen dat deze gegevens bij derden terechtkomen.

Langlopende persoonsgegevens

  • de persoonsgegevens gebruiken voor het doel waarvoor deze zijn verstrekt. Wij leggen gegevens vast als werkgever en als belastingbetaler;
  • met u communiceren en u informeren over lopende projecten of producties. Daarnaast gebruiken wij de gegevens om u te informeren over innovaties en bijzondere projecten via nieuwsbrieven;
  • de persoonsgegevens beperken tot alleen die gegevens welke wij minimaal nodig hebben voor het doel;
  • uw persoonsgegevens beschermen door het nemen van technische en/of organisatorische maatregelen. Hierdoor kunnen wij garanderen dat wij er alles aan hebben gedaan om te voorkomen dat uw persoonsgegevens bij derden terechtkomen;
  • uw gegevens in de regel niet aan andere partijen verstrekken, tenzij dit nodig is voor de uitvoering van uw opdracht of tenzij wij dit bij wet verplicht zijn.

Doeleinden van de verwerking

Wij verwerken jouw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
  • Het afhandelen van jouw bestellingen en betalingen.
  • Het verzenden van nieuwsbrieven en marketingcommunicatie (indien je hier toestemming voor hebt gegeven).
  • Het reageren op vragen en verzoeken via ons contactformulier.
  • Voldoen aan wettelijke verplichtingen.

Rechtsgrond voor verwerking

Wij verwerken persoonsgegevens op basis van de volgende grondslagen:

  • Toestemming: Voor het versturen van nieuwsbrieven of marketingcommunicatie vragen wij expliciet jouw toestemming.
  • Uitvoering van een overeenkomst: Voor het verwerken van bestellingen en betalingen.
  • Wettelijke verplichting: Voor het bewaren van bepaalde gegevens, bijvoorbeeld voor belastingdoeleinden.
  • Gerechtvaardigd belang: Voor het analyseren en verbeteren van onze diensten en website.

Hoe lang bewaren wij jouw gegevens

Wij bewaren persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt of zoals wettelijk vereist. Bewaartermijnen kunnen per type gegevens verschillen:
  • Bestel- en betalingsgegevens: 7 jaar volgens belastingwetgeving
  • Contactgegevens: Tot je aangeeft geen communicatie meer te willen ontvangen.

Delen van gegevens met derden

Wij delen jouw persoonsgegevens alleen met derden indien dit nodig is voor de uitvoering van een overeenkomst, of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Denk hierbij aan:
  • Betalingsverwerkers.
  • Leveranciers voor de levering van bestelde producten.
  • Hostingproviders en websitebeheerders.
Wij sluiten met deze partijen een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van jouw gegevens.

Cookies en vergelijkbare technologieën

Onze website maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technologieën. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan onze website wordt opgeslagen op jouw apparaat. Wij gebruiken:

  • Functionele cookies: Om de website goed te laten functioneren.


Gebruik van cookies op onze website, kun je op ieder moment wijzigen door rechtsonder in de browser op het cookie-icoon te klikken. Je kunt je browser zo instellen dat cookies worden geweigerd of dat je een melding krijgt wanneer cookies worden verstuurd.

Jouw rechten

Je hebt het recht om:
  • Inzage te krijgen in de persoonsgegevens die wij van jou verwerken.
  • Rectificatie van jouw gegevens indien deze onjuist zijn.
  • Verwijdering van jouw gegevens wanneer deze niet langer nodig zijn voor het doel waarvoor ze zijn verzameld.
  • Beperking van de verwerking te vragen.
  • Bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens op basis van onze gerechtvaardigde belangen.
  • Gegevensoverdraagbaarheid: De overdracht van jouw gegevens aan een andere partij.
Je kunt je verzoeken indienen via de contactgegevens die hierboven vermeld staan. Wij zullen binnen 2 weken op je verzoek reageren.

Beveiliging van persoonsgegevens

Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om jouw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies of onrechtmatige verwerking. Denk hierbij aan beveiligde verbindingen (SSL), encryptie, toegang tot gegevens beperkt tot geautoriseerde personen, Privacy-by-Design en Privacy-by-Default.

Klachten

Heb je een klacht over de verwerking van jouw persoonsgegevens? Dan kun je contact met ons opnemen via info@debinkopmeer.nl Je hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens via hun website (autoriteitpersoonsgegevens.nl).

Wijzigingen in dit privacybeleid

Wij behouden ons het recht voor om dit privacybeleid te wijzigen. Wijzigingen zullen op deze pagina worden gepubliceerd. Wij adviseren je om regelmatig ons privacybeleid te raadplegen om op de hoogte te blijven van eventuele wijzigingen.

Datum laatste wijziging: 16-01-2025.

Aanvraag foliewijzer